vrijdag 23 november 2012

DIY: lipscrub - door Evi

Lipscrubs, we kennen ze allemaal wel. Die potjes bij Rituals en The Body Shop.
Vaak vind ik ze toch net wat te duur (ik zoek altijd het goedkoopste, zo ben ik...), aangezien je zelf ook gewoon een lipscrub kunt maken met spullen uit je keukenkastje.

Wat is een lipscrub nou eigenlijk?

Je weet vast wel wat scrubben is. Nou, lipscrub is dus gewoon een scrub voor je lippen :).
Lipscrubs verwijderen dode huidcellen, maken je lippen zacht en zorgen ervoor dat ze er voller uitzien.
Plus dat mijn receptje lekker ruikt, eetbaar :), simpel, en leuk is.

En hoe maak je die dan?

Het is echt heel erg simpel: alles wat je nodig hebt, is een heel klein beetje honing, en kristal/basterdsuiker.


Je pakt een heel klein beetje honing en doet op je lippen (Honing is trouwens een prima vervanger voor lippensbalsem. Een plakkerige vervanger, dat wel.).
Vervolgens pak je de suiker en dat "klop" je voorzichtig op je lippen (niet smeren!). Blijf dat doen, totdat er voor jouw gevoel genoeg suiker op zit en de suiker goed "vastgeplakt" zit.
En dat ziet er dan ongeveer zo uit:
Vervolgens laat je het ongeveer 5 minuutjes intrekken, vervolgens kun je het er afspoelen (of opeten. Dat is lekker zoet :) ).

Hopelijk hebben jullie er wat aan, en proberen jullie het thuis uit!

Until next time,
xoxo, Evi

Heb jij al eens je lippen gescrubd? En wat is jouw favoriete manier om dat te doen?





1 opmerking:

Cynthiiaa zei

Oh, dat is nice! Ik scrub mijn lippen ook weleens, vind het gevoel zo lekker + heerlijk zacht daarna. ^^ Yes, ik doe het ook graag met honing of olijfolie. :)

Een reactie posten